noortjegabriels.reismee.nl

Dag 7: Verborgen waterval

Vroeg uit de veren op zondag vandaag! Om 8:00 hebben we met een clubje (Twee lokale meiden, m'n twee huisgenootjes en twee jongens die als vrijwilligers bij de populairste bar in town werken) afgesproken bij de lokale supermarkt. Met twee auto's Touren we vervolgens 2,5 uur lang door de binnenlanden van Borneo voor we op onze locatie aankomen waar een Jungletrekking die naar een verborgen waterval leidt op ons wacht. Hilarisch dat we natuurlijk eerst 5x verkeerd rijden of elkaar kwijtraken voor we er daadwerkelijk komen... Maargoed, ergens midden in the middle of nowhere stappen we na een lange rit uit. Bij een schattig huisje staan onze gidsen, vader en zoontje van geschat 10 jaar, al op ons te wachten. 1,5 uur lopen we vervolgens achter hun aan door de jungle, of naja een van hen, de ander liep achterop en raakte steeds wat achter omdat een van de jongens nogal moeite had met het avontuurlijke, steile pad in combinatie met de temperatuur van 32 graden.

Na een tocht van 1,5 uur langs peperplanten, koffieplanten, kersen- en mangobomen kwamen we zweetdruipend bij de waterval uit. Wow, echt gaaf!! Een supermooie, hoge waterval omgeven door jungleachtige beplanting. We zijn helemaal omhoog gelopen tot aan de oorsprong, waar je een prachtig uitzicht had over de bergen en de jungle waar we zojuist doorheen gelopen waren. Lunch met dit uitzicht was niet verkeerd!

Nog even hebben we de bikini aangetrokken en een verfrissende duik in de waterval genomen voordat we weer aan de terugweg begonnen. Voor zonsondergang en de hoosbui die op komst was, moesten we namelijk de Jungle weer uit zijn. Net op tijd gelukt!

Op de terugweg namen we een andere weg en moesten we een stukje met de auto op een Ferry om naar de overkant van de rivier te komen, maar na weer een rit van 2,5 uur, dit keer in het donker en met forse regen, kwamen we om 20:30 weer thuis aan. Diner, douchen en slapen. Het was een lange, maar wederom zeer geslaagde dag!

Betsie

Wat is het heerlijk om je avonturen te lezen.
Je sleurt ons mee door Borneo.
Heb een verbeelding voor me alsof ik in je rugtas zit en de reis met je meemaak.

Heidi

Wat n gave dingen al gedaan! Hoe ist met de p kokers en de koppensnellers? ???? Succes en heel veel plezier! X