noortjegabriels.reismee.nl

Dag 15: Het vaccinatie avontuur

Vandaag het begin van een nieuwe week, en ook het begin van een nieuw project!! Vanochtend om 7:30 waren we al onderweg naar een nieuwe school waar qua renovatie veel werk aan de winkel is. Een klein schooltje, in de achterwijk van Kuching. Totaal andere omgeving dan waar ik vorige week was; vervallen huizen, stank, afval en overal zwerfkatten. Het schooltje zelf ziet er ook niet al te best uit. De verf hangt met stukken naar beneden, de muren zijn vervuild en het dak heeft hier en daar een lekkage. Meteen maar beginnen dus aan dit grote project met nog twee weken te gaan op Borneo! Vandaag heb ik vooral met een plamuurmes buiten de vieze, oude en afvallende verf eraf geschuurd en al een klein stukje geverfd. Ondertussen kregen de kinderen binnen gewoon 'les'. Wat een blije schatjes zijn het ook hier weer!

Vanmiddag was een vrije middag, maar ik had een goede tijdsbesteding... Omdat ik te laat was begonnen met het halen van alle vaccinaties in Nederland (oeps), moest ik er hier op Borneo nog eentje zien te halen. Even een vaccinatie halen lijkt zo gepiept, toch? Nou niet hier dus. Eerst ben ik bij een medische kliniek binnengestapt, waar na druk overleg mij verteld werd dat ze de juiste vaccinatie niet hadden. Ze verwezen me naar een andere kliniek in de buurt, dus op daar naartoe! Wederom geen succes. En hier hadden ze geen idee waar ze de vaccinatie wel zouden hebben. Ik besloot toen maar om naar het grotere ziekenhuis te gaan.. Daar leg ik mijn verhaal voor de derde keer uit, waarna ik op de spoedeisende hulp wegggezet wordt. Niet een hele spoedeisende vaccinatie, maar oke. Gegevens noteren, wachten, een doktersgesprek, weer wachten, betalen. Ja betalen, easy? Ook al niet dus. Mijn kaart werd niet geaccepteerd, dus moest ik cash betalen. Had ik niet bij, dus dan maar eerst pinnen. Gelukkig stond er een pinautomaat in het ziekenhuis. Maar je raad het niet, tijdelijk out of service. Kak. Dus moest ik eerst de stad weer in om een pinautomaat de vinden die mijn pasje pakt. 3 automaten verder lukte dat eindelijk. Snel weer terug naar het zekenhuis. Weer even wachten en toen kon de vaccinatie eindelijk gezet worden. Inmiddels was ik wel 3 uur verder, maar het is gelukt!!

Eenmaal weer thuis; chilltijd!!

Reacties

Reacties

Betsie

Wat een gedoe zeg om een vaccinatie te krijgen. Voortaan toch maar in Nederland halen. Scheelt een heel gedoe.
Succes met je nieuwe project!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active