noortjegabriels.reismee.nl

Dag 20: Trip naar de hotspring!

Zaterdag! Oftewel een vrije dag. En wat was hij leuk! Gisteren tijdens de laatste avond van Tom, de Engelse jongen, ontmoette ik een meisje uit Canada. Zij werkt ook als vrijwilliger in de Monkeebar. Toen we spraken over onze plannen hier op Borneo, kwamen we erachter dat we vandaag allebei nog niks gepland hadden! Dus waarom dan niet samen iets leuks gaan doen?! Later sloten een jongen uit Duitsland en een meisje uit Wales die ook werken bij de Monkeebar zich aan bij ons plan om wat leuks te gaan doen deze zaterdag. Zo waren we ineens met z'n vieren!

Zodoende spraken we vanochtend vroeg af en gingen we op roadtrip wat meer het binnenland in naar de Annah Rais Hotspring. Een natuurlijke warmwaterbron midden in een koele rivier in jungleachtig gebied. Alleen al de anderhalf uur durende rit er naartoe was prachtig! De omgeving met uitgestrekte groene landschappen, exotisch beboste bergen en plantages zijn echt super mooi! Eenmaal aangekomen, moesten we langs een klein paadje naar de rivier toe lopen. Wat een mooie plek!! Bijna twee uur hebben we er doorgebracht met in het koele water van de rivier zitten en af en toe een duikje in het warme water van de hotspring. En natuurlijk even ons gezicht met de gezonde klei van de hotspring!

Omdat het gelegen is in de middle of nowhere, hadden we niet direct vervoer terug. Op de heenweg hadden we via Uber iemand zover kunnen krijgen ons erheen te rijden, maar in afgelegen plekken is er geen Uber in de buurt. Michael, de Duitse jongen, heeft ter plekke met een local onderhandeld en hem zo ver weten te krijgen dat hij ons de hele weg terug zou brengen, met onderweg zelfs nog een stop bij een longhouse, de traditionele huizen waar mensen in de binnenlanden van oudsher in wonen. Heel bijzonder om te zien hoe anders doen mensen daar leven!

Eenmaal weer terug in de stad zijn we nog naar een soort concertje geweest met allemaal rockachtige bandjes die optraden. Een echt rockerspubliek daar plus wij , dus wij vielen wel op daar met z'n vieren. Maar super gaaf om tussen de locals te swingen op live muziek!

En toen was het na een lange dag weer tijd om naar huis te gaan, moren weer een volle dag voor de boeg, maar daar lezen jullie morgen meer over gnegne. :p

Betsie

Wat ben jij een avontuurrierster. Je pakt elke gelegenheid aan om meer van het land te zien.
Knap hoor.