noortjegabriels.reismee.nl

Dag 21: Work-out in de Jungle!

Jullie waren natuurlijk allemaal heeeel nieuwsgierig wat ik vandaag gedaan heb. Nou, een heuse work-out in de Jungle!! Via een klein fietstourbedrijfje in de stad had ik deze avontuurlijke dag geregeld. Vanochtend om 8:00 vertrokken we met de auto richting Jungle Area. Daar aangekomen gingen we de Jungle verkennen, op mountainbikes!!! Heel heel gaaf, off-road crossen door de Jungle. Soms gingen we zelf zo erg door de bush bush dat je het pad niet meer zag en je letterlijk dwars door de varens en begroeiing van de Jungle fietste. Berg op, berg af over rotsachtige paadjes en hier en daar dwars door water, al het avontuurlijke kwamen we tegen! Vooral berg op was behoorlijk pittig af en toe in de volle zon en 32 graden, maar dat maakt het juist kicken!! Onderweg zijn we ook nog even kort in twee grotten geweest; The Goldmine Cave en The Fairy Cave ( waar ik vandaag voor de tweede keer kwam).

Na een pittige maar te gekke tocht kwamen we bezweet en helemaal vol met modderspatten terug bij de auto. Daar hebben we bij een klein restaurantje geluncht. Vervolgens zijn we via een No-Entry weggetje naar een afgelegen kayakplaats gereden. Op de rivier hebben we vervolgens de Jungle vanaf het water verkend. In een kayak je mee laten voeten op de stroom van de rivier die door de Jungle leidt is echt heeel gaaf!! Onderweg heb ik nog even geprobeerd in een liaan te klimmen en zijn we door een klein grotje gevaren. Ook hebben we onderweg een frissen duik in de rivier genomen, heeerlijk na een dag zweten!! Na een tocht van twee uur kayakken kwamen we aan bij het eindpunt en daarmee ook het einde van deze dag. Of naja, bijna dan. Eerst nog even met de auto een uur terug rijden naar de bewoonde wereld.

Terug in m'n accomodatie heb ik lekker gedoucht en de rest van de avond gerelaxt na een vol, druk maar super leuk weekendje!!

Carla

Je schrijft het zo dat ik je al helemaal bezweet die berg op zie gaan. Pfff, niks voor mij die 32 graden, maar dat maakt jou niets uit he. Top gedaan! Dikke kus!

Betsie

Wauw zeg. Wat een drukke programma.
Maar je leeft maar 1 keer, dus leef je uit. Je hebt de smaak te pakken hoe dat moet.
Respect voor je meid.