noortjegabriels.reismee.nl

Dag 22, 23&24: Laatste werkweek!

Zoooo daar ben ik weer hoor! Dit keer een update van 3 dagen omdat ik gisteren wat problemen had met de internetverbinding. De laatste week op Borneo is aangebroken! Wat vliegt de tijd toch, alweer bijna vier weken van huis... :o

Maaar deze laatste week betekent tot nu toenwel nog even hard werken! Mijn doel is om vrijdag de school zo goed als af te hebben. Helemaal alles geschilderd gaat me helaas niet lukken, het is echt veel werk. Maar alles wat in het zicht ligt heb ik hopelijk vrijdag geschilderd en opgeleukt met verftekeningen. Met mijn beste tekentalent heb ik hier en daar een aapje, papegaai, vlinder of kikker geschilderd, en nu lijkt het al een stuk meer op een leuke kleuterschool dan op een vervallen boel zoals begin vorige week nog het geval was. De kinderen zijn er ook al blij mee, als ze de school uit lopen wijzen ze lachend naar de dieren op de muren en roepen ze: 'monkey monkey'! Zo leuk, daar doe ik het echt voor!

De kids zijn sowieso allemaal zo leuk! Een 4-jarig meisje, Zara, is m'n nieuwe vriendinnetje. Zo schattig, elke keer speelt ze het spelletje mij-aantikken-en-daarna-heel-hard-wegrennen-en-verstoppen met mij en als ik haar dan vindt en kiekeboe doe, heeft ze zo'n lol. Super schattig, kan ik haar in m'n koffer meenemen?

Maandagmiddag zijn we weer naar de verfwinkel gereden, het gaat met de grote oppervlaktes van de muren erg hard met de kleuren verf, dus moesten we weer terug! Ook gingen we nog even langs een mega supermarkt om boodschappen te doen.

Dinsdagmiddag zijn we wederom naar de supermarkt geweest. Maar dit keer om de ingrediënten van een typisch maleisische cake te kopen. Kek Batik genaamd. Deze had ik op se school waar ik werk een keer op, en is zooo lekker. Toen ik hoorde dat het super makkelijk te maken is, wilde ik dat zelf natuurlijk ook proberen. Even lekker maleisisch kokkerellen! Ik kan inmiddels al een maleisisch hoofdgerecht en nu dus ook een toetje zelf maken. Dus wie komt er een keertje eten?

Vanmiddag was heel rustig. Lekker tijdschriftje lezen en muziek luisteren. Morgen en overmorgen nog twee werkdagen voor de boeg waarbij ik ook smiddags naar de school ga om te werken, ik wil het namelijk goed af krijgen en niet afraffellen in de twee dagen die ik nog heb.

En vanavond was het hamburgertime!!! Mmm erg lekker om een keertje wat anders te eten dan alleen maar rijst en noodles!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active