noortjegabriels.reismee.nl

Dag 25&26: De laatste verflootjes!

De laatste twee daagjes op m'n project broken aan! Gisteren heb ik zowel smorgens als smiddags keihard gewerkt aan de school om het vandaag netjes af te krijgen zonder het af te hoeven raffelen. Na gisterenmiddag was wederom verf op, dus moesten we weer op naar de verfwinkel. Vanochtend heb ik het project na twee weken werken afgerond. Zowel de lerares als de kinderen waren erg blij met het resultaat! Het is haast noet meer voor te stellen hoe grauw, triest en vies de buitenkant van de school twee weken geleden nog was.Ook de directeur van de school kwam vandaag, op m'n laatste dag, even langs. Hij kon niet omschrijven hoe blij hij was, zei hij mij. Als bedankje en herdenking aan deze school gaf hoi me een klein souvenirtje; een Parijs sleutelhanger met de Eiffeltoren erop. Heel schattig en lachen natuurlijk, iets uit Europa wat me aan dit schooltje op Borneo moet herdenken, ha ha...

Begin van de middag zat het er dan echt helemaal op, de laatste verflijntjes zette ik in de vorm van mijn naam en datum op de muur. Daarna nam ik afscheid van de kids en lerares en liep ik weg van mijn project, de plek waar ik twee weken lang elke dag kwam. Dat was wel even gek, twee weken keihard werk laat je dan ineens zo achter je en zie je hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug. Maar gelukkig zijn er nu elke dag kinderen die naar een vrolijke school te lopen!

Om de 4 weken werken op Borneo af te sluiten, ging ik deze middag samen met Juliana voor een ontspannen middagje naar de bios, waar we de film Shut In bekeken. Bijzondere, bizarre film kan ik zeggen! Overigens is het erg lachen om hier naar de bioscoop te gaan, een kaartje kost maarliefst €2,50!

Na de film zijn we nog even als echte meiden gaan shoppen in de Mall waarin de bioscoop gelegen was.

Weer een bijzondere dag. En wat is de tijd snel gegaan! De 4 weken op Borneo zijn bijna afgelopen, morgen de laatste dag!

Reacties

Reacties

Betsie

Wat is de tijd voorbij gevlogen. Je hebt keihard gewerkt de afgelopen weken. Ben super trots op je.
Op naar een volgende reis met nieuwe avonturen.
Goede reis en tot je volgende verhaal x.

Ilona

Hè Noortje, wat ontzettend goed dat je het af hebt weten te krijgen. Geeft voldoening hè! Wie weet over 20 jaar staat je naam nog op die school!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active