noortjegabriels.reismee.nl

Eerste dag van een nieuw avontuur!

Zooooooo ik zeg laat een nieuw avontuur maar weer beginnen! Dit keer neem ik jullie mee door Zuid-Oost Afrika!

Met als eerste bestemming Malawi. Het wordt ook wel het 'warme hart van Afrika' genoemd, maar is tegelijk ook een van de armste landen in Afrika. De komende drie weken zal ik als vrijwilliger de handen uit de mouw steken om een steentje bij te kunnen dragen aan het verbeteren van de leefomstandigheden hier!

Om er te komen, heb ik al wel een hele reis achter de rug. Gisteren middag van Schiphol vertrokken naar Nairobi, Kenia voor een overstap van maar liefst 14 uur.... Een lange tijd om in je eentje op een vliegveld rond te dwalen kan ik je zeggen... wel kreeg ik al vrij snel gezelschap van een nieuwsgierige man uit Nigeria bij het oplossen van mijn boek vol met hersenkrakers die ik thuis nog ergens achter in m'n kast vond. Via nog een overstap in de hoofdstad van Malawi, Lilongwe, kwam ik na ruim 30 uur reizen dan eindelijk aan op het vliegveld van m'n eindbestemming; Blantyre, gelegen in het zuiden van Malawi. Echt het kleinste, schattigste en meest Afrikaanse vliegveldje wat ik tot dusver heb gezien. We waren dan ook het enige vliegtuig die op het terrein bekennen was. In het vliegveld was er nog net een mini bagagebandje waar alle koffers duizenden rondjes op maakten voor je zelf tijd had om hem eraf te halen. Een vliegveld mannetje bemoeide zich met de duizelig geworden koffers, en gooiden ze op een hoopje op de grond. Daar mocht je je koffer uit vissen. Succes!

Met een 1,5 uur durende taxi rit dwars door het chaotische Malawiaanse leven en het Afrikaanser landschap kwam ik uiteindelijk aan bij m'n backpackershostel. Hier ontmoette ik vrijwel meteen m'n medevrijwilligerster, gezellig!

Nog even een lokale simkaart geïnstalleerd, wat gegeten en gekletst! Na al 36 uur aan een stuk door wakker te zijn nu lekker uitrusten, en morgen op naar het project!!!! :)

Reacties

Reacties

Betsie

Ik kwam je moeder gisteren tegen en ze vertelde dat ze jou net hadden uitgezwaaid.
Ik ben zeer blij dat ik weer mee wordt genomen in je avontuur in Afrika.
Veel plezier en kijk ik uit naar je verhalen.

Carla

Ik zie weer uit naar alle verhalen!!
Succes morgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active