noortjegabriels.reismee.nl

Dag 28: aankomst Thailand!

Gisteren was de reis naar Thailand! Om 6:00 zat ik in de taxi naar het vliegveld. Via Kuala Lumpur 2 keer ongeveer 2 uurtjes vliegen vandaag naar Bangkok! Het was nog even een spannende reis, want meteen m'n eerste vlucht had al vertraging. En tussen de twee vluchten had ik maar een overstap van 65 minuten... Eerst 10 min vertraging, toen 20 minuten, toen 30 minuten en uiteindelijk zelfs 40 minuten. Toen had ik dus nog een overstap van 25 minuten tussen mijn vluchten... Dat haal ik noooooit dacht ik. In het vliegtuig vroeg ik de stewardess of ze dacht dat ik het nog zou halen of niet... "Maybe we can handle it, and otherwise you can get another flight" was het antwoord. Shit, ik wil helemaal geen latere vlucht want ik heb een pick-up op het vliegveld van Bangkok om vervolgens nog 3 uur met de bus door Thailand te reizen. Eenmaal geland besloot ik gewoon maar te proberen het vliegtuig uit te spurten en heel hard naar de gate te rennen. Maar toen ik het vliegtuig uitliep, stond er een steward van de volgende vlucht op mij te wachten met zo'n vliegveldkarretje. Met het zwaailicht aan sjeesden we vervolgens over het vliegveld van Kuala Lumpur naar de gate. Deze was eigenlijk al gesloten, maar ze hadden op mij gewacht. Ik waar ingecheckt en het vliegtuig vertrok, ik had gehen minuut later kunnen zijn. Pfoeee zeg, maar gelukkig wel gehaald!!

Eenmaal op Bangkok aangekomen, stonden al een hele groep met andere vrijwilligers te wachten, ik was de laatste die van een vlucht moest komen, dus hop we gingen na mijn aankomst meteen door. Met z'n achten, plus 8 backpacks, reden we met een klein busje naar het busstation van Bangkok. Hier werden we vervolgens naar een andere bus gestuurd waarmee we in een rit van 2,5 uur naar Singburi gereden werden. Bij aankomst hiet was het inmiddels al donker geworden. Nog een klein ritje van een kwartier stond ons te wachten in de achterbak van een soort safariauto. Lekker, dat windje in deze hitte! :)

Toen kwamen we na een dag reizen eindelijk aan op onze accommodatie. En wat is het leuk, totaal anders van waar in op Borneo verbleef. Het is een soort kamp, met een eigen dorpje van huisjes waar we in slapen. Gelegen ik een rustig groen gebiedje, hebben we met alle vrijwilligers samen ons eigen dorpje. Veel grooster dan afgelopen maand voor mij, op Borneo zat ik in een huis met 1 andere vrijwilliger, hier is het een kamp van komen en gaan van vele vrijwilligers uit alle hoeken van de wereld!

Morgen begint de cultuurweek, zin in!!

Reacties

Reacties

Kees

Goedemorgen! Dat klinkt goed, zo'n vrijwilligerskamp. Had ik gedacht dat je al in Borneo zou beleven. X

Betsie

Nou Noortje, je hebt heel wat moeten doen om goed in Thailand aan te komen. Maar het is je gelukt.
En net wat je vader al zei, het klinkt gezellig, in een vrijwilligerskamp waar je nu verblijft.
Kom maar op met je verhalen. Ik kijk er naar uit.

Finn

WAT!? ik wil ook met zoon karretje rijden !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active