noortjegabriels.reismee.nl

Dag 29: Reuzen Boeddha!!

Vandaag de eerste dag van de cultuurweek hier in Thailand!! Vanochtend kon ik pas echt goed zien waar ik gisteren in het donker aangekomen ben. Echt een gave plek! Na het ontbijt werden we eerst geïntroduceerd hier in het kamp. Een praatje over de regels, tijden, programma's, ect. Na de introductie liepen we naar het stadje hier een kwartiertje verderop om de omgeving een beetje te leren kennen. Alleen al de wandeling ernaartoe langs de rivier was gaaf! Echt een lokaal dorpje in centraal Thailand. Vanuit het stadje zijn we vervolgens met onze safariauto naar her centrum van Singburi gereden. Hier zijn we naar een Thaise supermarkt geweest en moesten we bij het busstation nog de lastate vrijwilligster ophalen. Hierna zijn we bij een rustig, aan de rivier gelegen restaurantje gaan lunchen. Wij waren de enigen! Na de lunch zijn we naar een Tempel met een mega groot Boeddha beeld gereden. Echt heel groot! In de tempel hebben we traditioneel wierook stokjes aangestoken en een soort van gouden papiertjes op boeddhabeelden geplakt. Ook mochten we in drie worpen proberen een muntje in de hand van de grote boeddha te gooien, 3e keer was raak bij mij! Nu mag ik mezelf een gelukkige noemen...

Terug in het vrijwilligerskamp kregen we een Thaise les.. De basiswoorden en zinnetjes kennen we nu een soort van... Haha. Na het eten hadden we een welkomsshow van kinderen van de lokale school hier die ik traditionele kleding voor ons op traden. Op het einde kregen we wat pasjes aangeleerd en moesten we allemaal mee dansen! Lachen!

Na deze welkomsshow zijn we met onze zelfgemaakte bootjes van bananenbladeren en bloemen, en kaarsjes die we vanmiddag in elkaar geknutseld hadden, naar de rivier gelopen om ze daar met een brandend kaarsje erop het water te laten varen. Het is vandaag een nationale feestdag in Thailand waarop dit ene ritueel is, en wij mochten het mee ervaren! Erg leuk, al die lichtjes op de rivier!

Nu nog even relaxen op het kamp na een intensieve, super leuke eerste dag!