noortjegabriels.reismee.nl

Dag 30: Nog veeeel meer Boeddha's!

Wow, vandaag was een lange volle dag met veel Boeddha's! Vanochtend vertrokken we weer met onze safariauto richting de eerste tempel die we vandaag bezocht hebben. En niet zomaar een tempel, de tempel met de grootste Boeddha van Thailand! Na 40 minuten met de haren in de wind achterin de auto te zitten mochten we de brandende zon in. Maar Wow, zo'n grote Boeddha heb je nog nooit gezien! Helemaal goud, en een heel park met allemaal beelden van goden eromheen. Ook stonden er twee reuzachtige poppen en werd en een gevecht uitgebeeld tussen de blanken, die in de hel werken, en de donkere mensen. Best luguber, allemaal bloederige beelden en poppen... Bij de grote Boeddha mochten we z'n hand vasthouden en een wens doen, en vervolgens 3 rondjes om hem heen lopen.

Na de lunch, die weer in een restaurantje aan de rivier was, zijn we naar de oude stad van Ayutthaya gereden waar we naar de oude tempels gingen die op de Werelderfgoedlijst staan. Dot was ook echt een gave plek!! Hele oude, deels verwoeste tempels. Eigenlijk veel mooier dan de kitsche modernere tempels. Na de tempels zijn we naar het national art museum geweest die deels ook over de oude stad van Atutthaya gaat. Niet dat we heel lang binnen zij geweest, want met 8 jongeren gaat niemand alle bordjes staan lezen. ;)

Na het museum zijn we naar een andere deel van het vroegere Atutthaya gereden waar ook overblijfselen van oude tempels en gebouwtjes omgeven door onthoofde Boeddha's staan. De hoofden zijn in de oorlog gejat door de Combodjanen, zeggen ze. Indrukwekkende omgeving!

Als laaate zijn we naar nog een ander deel van atutthaya gereden waar de grote Boeddhabeelden met gele doeken om zich heen staan die je altijd ziet als je Thailand googelt. Ook hier was weer een oude tempel bij, waar je via een stijle trap in kan. En je kon er de hele grote, liggende Boeddha zien. En erg leuk, in het water naast de tempel zwemmen schildpadden! Grote schildpadden!

Na deze laatste tempel van vandaag zij we in hetzelfde restaurantje als bij de lunch gaan dineren waarna we vervolgens in een rit van een uur, allemaal helemaal lam geslagen en bezweet terug reden naar de accomodatie. Ff lekker douche en chilltijd, spelletje doen met z'n allen en slapen na een lange, indrukwekkende dag!

Neeltje

Tjonge jonge Noortje wat een bijzondere reis ben je aan het maken zeg. Ik volg al je verhalen hoor. Ben blij dat ik op deze manier een beetje mee kan reizen. Veel plezier hoor!
Xxx