noortjegabriels.reismee.nl

Dag 32: Ik weet geen titel

Vanochtend begon de dag met bezoekjes aan lokale werkplaatsen van mensen. Zo gingen we een kijkje nemen in een weeffabriekje waar met enorme weefapparaten, maar wel met de hand bediend, traditionele costuums geweven worden. Ook zagen we mensen op het land werken. Helemaal bedekt met kleding zodat je alleen de ogen ziet, tegen de zon. Ziet er wel maf uit, helemaal dik ingepakt terwijl het 32 graden is... Bij een ander werkplaats waren vrouwen een soort schilderijen aan het borduurden. Draadje voor draadje wordt gestikt om uiteindelijk een afbeelding te creëren. Hier heb je dus echt veel geduld voor nodig. Wij mochten het ook even proberen, leuke ervaring maar echt niks voor mij. Het duurt zoooo lang voordat je met dat gepriegel iets gemaakt hebt. Als laatste mochten we op de steigers van een viskwekertje kijken. In verschillende netten die tussen de steigers in het water hangen, zwemmen vissen van verschillende grootte die gevoerd worden totdat ze klaar zijn voor de verkoop. Ook hier gaat alles weer met de hand.

Na deze verschillende werkplekken te zien, zijn we naar de lokale school geweest waar we konden zien hoe de kinderen hier les krijgen en op school zitten. Nou, zwembadje, mooie lokalen, speeltuin, kantine. Beter dan mijn basisschool joh! We trokken natuurlijk wel de aandacht van de kids met 8 westerse jongeren, iedereen wilde een high five of boks. Ook speelden we met de kinderen in de speeltuin, dat was erg leuk!! Ze zijn hier allemaal zo schattig!

Na de lunch terug in het kamp, zijn we weer naar een tempel geweest waar we met z'n allen geknield voor een monnik in van die oranje kleren moesten gaan zitten en een wens doen. Terwijl we dat deden kregen we van de monnik een soort water met rare kruiden erin over ons heen gesproeid. Wel lekker verfrissend in deze hitte! Ook moesten we knielen naast een zwaar olifanten beeldje, die je met een vinger op moest tillen, vervolgens wederom een wens moest doen en vervolgens met dezelfde vinger de olifant weer proberen op te tillen. En wat denk je; de tweede keer krijg je hem echt niet meer opgetild, zo zwaar lijkt hij geworden. Echt waar! Hele vage shit, haha.

Na de tempel zijn we naar het museum geweest wat gaat over het gebied waarin we zitten; Singburi. Het is wel grappig om de dingen die ze tentoonstellen te zien, maar we waren er net als bij het vorige museum weer zo doorheen want echt niemand gaat al die teksten staan lezen.

Als laatste onderdeel van deze dag werden we gedropt bij een shoppingmall, waar je wat kon eten, kon winkelen of een Thaise massage kon nemen. Hoewel die massage er niet verkeerd uitzag, koos ik met 3 andere meiden voor het winkelen. En wat lachen was, net buiten de shoppingmall ontdekte we een soort marktje, midden in een parkeergarage. Echt gewoon letterlijk tussen alle auto's in en over een aantal parkeervakken heen, was een klein marktje opgezet. Maf!

Terug in de accommodatie hadden we bedacht snel te eten om daarna met de fiets naar de brug een stukje verderop de rijden om de zonsondergang te zien. Hij was vanwege de gebouwen die ervoor stonden niet heel erg goed te zien, maar wel mooi met die oranje gele lucht!

Vanwege het vroege avondeten hier (17:00 uur!), zijn de avonden steeds lang. Maar ook vanavond hebben we ons de hele avond weer vermaakt met kaartspelletjes!

En alweer een dagje voorbij!