noortjegabriels.reismee.nl

Dag 33&34: Apen in m'n haar!

Gisteren was alweer de laatste dag van de introductieweek hier in Thailand. Wel een leuke laatste dag! In een rit van 1 uur achterin onze safariauto zijn we eerst naar de footprint van Boeddha geweest. Leuk om een keer te zien, maar verder niet heel bijzonder. In een klein tempeltje, waar je overigens alleen maar mag zitten omdat je niet boven Boeddha mag staan, was in het midden een grote gouden uitgesneden vorm te zien wat de voetafdruk moest voorstellen. Naar mijn idee heb je er wel wat fantasie voor nodig om hierin een heilige voetafdruk te herkennen, maargoed. Na de Boeddha voetafdruk hebben we in een heel leuk restaurantje geluncht waarna we naar de Monkeytempel gereden zijn. Dit was wel echt lachen, een oude tempel die tegenwoordig bewoond wordt door een hele apenkolonie. Terwijl we daar rondliepen sprongen overal op je. Je mocht dus ook wel uitkijken voor je spullen, want alles wat ze kunnen pakken, stelen ze. En mijn haar was leuk speelgoed voor ze, ik had ze overal in m'n haren hangen! Super chill!! Na een hoop lol bij de monkeytempel, reden we weer terug naar het kamp. En toen zat de introductieweek er op! Deze hebben we savonds afgesloten met weer een gezellige spelletjesavond.

Zaterdag was een lui,vrije dagje, waarop we lekker naar het zwembad geweest zijn. En savonds weer gekaart hebben. Heerlijk hoor, eind november een middagje aan het zwembad! Hoe is het weer bij jullie? We hadden savonds wel nog gezelschap van een gifgroene slang onder onze tafel. Iedereen stond meteen op de stoelen en tafels, zelfs de grotste stoerste jongens. Hahahah. Op een gegeven moment had iemand via whatsapp een foto van de slang naar de baas van het kamp gestuurd, die vervolgens gekomen is om hem proberen weg te krijgen. Niet gelukt, uiteindelijk verdween hij onder de boekenkast en kom iedereen 'rustig' naar bed...

Betsie

Aan het zwembad, heerlijk.
En door de apenkolonie spreek me meer aan. En wat leuke avontuurlijke ritjes maken jullie mee.
Maar met een gerust hart gaan slapen als er een slang onder een boekenkast zit, vreselijk. Ik zou geen oog dicht doen.
De enige avontuur dat we momenteel beleven is dat er een flinke storm over het land raast, van windkracht 9à10. Met daarbij vele omgewaaide bomen en losgeraakte dakdelen.