noortjegabriels.reismee.nl

Dag 54&55: Terug naar Bangkok!

Nou vrijdag was dan echt de alleeeerlaatste dag vrijwilligerswerk! Voor de laatste keer om 6:45 opstaan om fruit te snijden, in mandjes te verdelen, rond te brengen en onder de kooien schoon te maken. Na het geven van het avondeten, heb ik nog even een rondje gelopen langs alle gibbons en maqacuen om gedag te zeggen tegen deze rakkers. Bij George heb ik nog even bij hem in z'n kooi gezeten. Het voelt zo zielig om hem na twee weken aandacht geven weer alleen achter te laten... Maar we hadden een bal voor hem gekocht zodat hij iets minder eenzaam is en hopelijk een beetje mee kan spelen! 's Middags zijn we weer de straat oo geweest voor lunch en 's avonds had oma heerlijk voor de laatste avond gekookt; spaghetti met stokbrood! Wojooooow zoooo lekker na 8 weken rijst en noodles! Dankjewel oma! Eenmaal uitgetafeld, was het spullenpaktijd. M'n zooi lag natuurlijk weer overal en nergens, dus daar was ik nog wel effe mee bezig...

Gisteren zaten we om 6:15 al bij oma aan de ontbijttafel om vervolgens om 7:00 te vertrekken richting het busstation van Mae Sot. Nog een laatste aai over z'n bolleke bij George, en we konden gaan. Om 8:00 had ik namelijk de bus helemaal terug naar Bangkok. Maar liefst een busreis van 9 uur!

Gelukkig wel een lunchstop onderweg. Overigens een leuk systeem, je laat je busticket zien en dan krijg je een gratis portie lunch!

Om 17:00 kwam ik na een lange reis eindelijk op het busstation van Bangkok aan. Hier had ik met Femke en Lieke afgesproken om te meeten. Zij zouden met een andere bus vanuit Hua Hin aankomen. Zij zouden op mij wachten in het parkje naast het busstation. Nu was er alleen voor mij in verste verte geen park te bekennen rond het station, dus zouden zij dan wel naar het busstation komen lopen. Een uur heb ik op een bankje bij het station zitten wachten, voor ik besloot dat het nu toch wel erg lang duurt voor ze om hier te komen... Op dat moment kreeg ik een berichtje dat ze op het station rondlopen maar mij niet kunnen vinden. Eerst de plek van mijn bankje beschreven, maar omdat ze dat biet gevonden kregen besloten we een ander meetpunt te bedenken. Op de parkeerplaats eerst, maar die was ook weer erg groot. Toen voor de ingang van de 7eleven op het station. Toen beiden partijen voor de ingang van de 7eleven stonden, maar ik hun nergens kon bekennen rond mijn 7eleven kwamen we tot de conclusie dat we op twee verschillende busstations zijn! Neeeeee er zijn dus meerdere grote in Bangkok!! Dan maar meeten bij het hostel. Het was inmiddels al donker, en ik liep ondertussen al meer dan een uur over her station te dwalen, dus ik heb na de conclusie dat we niet op dezelfde plek waren de eerste de beste taxi gepakt richting het Hostel: Q6 at 6. Eenmaal daar aangekomen was ik best wel een beetje gaat na een hele dag reizen. Toen ik brak m'n kamer binnenstapte, trof ik daar als kamergenoten 8 jongens. Dat waa wel een beetje tjaa awkward... Okeeeee is er niet een vrouwenkamer ofzo haha? Dot heb ik aan de man bij de receptie gevraagd, en hij zei: ja die is er, maar daar is nog maar een bed vrij. En ik had met Femke afgesproken, dus eentje tussen de jongens en eentje in de vrouwenkamer is ook weer zo wat. Oke dan maar als enige twee meisjes in de jongenskamer! Na het dumpen van onze tassen daar, zijn we meteen samen de straat op gegaan om een hapje te eten. We liepen naar Khao San Road, dé backpackersstraat in Bangkok waar we bij een heel leuk tentje heerlijk gegeten hebben. En wat een leuke sfeer, overal gekleurde lampjes, live bandjes, terrasjes, kraampjes en mensen! Na het eten zijn we verder door deze gezellige straat gelopen om vervolgens onze friends van de introductieweek te meeten op een terrasje! Al vrij snel vonden we elkaar en hebben we er met z'n allen een heel gezellige avond in Bangkok van gemaakt! Een super toffe afsluiting met z'n allen!

Reacties

Reacties

Betsie

Wat een avonturen heb je weer meegemaakt om elkaar te vinden. Toch wel beangstigend, jij alleen door Bangkok dwalen. Maar gelukkig goed aangekomen.

PS. had van jullie ma begrepen dat er rijst en noodles op het menu staat als je thuis komt, hihi

Carla

Bangkok, laatste stop voordat je weer thuis bent! Nog 2 nachtjes....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active