noortjegabriels.reismee.nl

Dag 4: Sprookjesachtige kloof

En toen was het alweer donderdag. Vandaag hebben we met de auto een rit over het eiland gemaakt naar The Fairy Cave, een laddinwaards gelegen en niet druk bezochte kloof. Na een rit van een uur langs het Jungleachtige landschap van Borneo, kwamen we aan bij de kloof die gelegen is naast een rijstveld. Het was een goede work-out om vervolgens met trappen in deze grotachtige kloof te komen. Maar het was het zweten meer dan waard! Wauw, sprookjesachtig! Een grot met niet simpel steile rotsen en stenen, maar ook tropische begroeiing erop. Groene kleuren overal door de zon die door een gat in de rotsen schijnt. Op de achtergrond hoor je het geluid van de vleermuizen die zich dieper in de grot schuilhouden. Anderhalf uur hebben we er als (bijna enige) bezoekers rondgedwaald.

Op de terugweg zijn we in een klein stadje naar de lokale markt geweest om verse ingredienten in de slaan voor het eten van vanavond, wat we zelf gingen koken! De producten op de markt waren zo vers, dat de vissen zelfs nog levend op het ijs in de kraampjes lagen. Thuis zijn we meteen begonnen met het avondeten, en leerde ik hoe het lokale gerecht Sarawak Laksa gemaakt wordt. Tussendoor zijn we in de stromende regen nog even met de girls naar de stad gescheurd, omdat de telefoon van eentje het had begeven, dus die moest vervangen worden!

En na onze heerlijke eigengemaakte maaltijd tijd voor some relaaaaxxxing!

Carla

Heb je klooffoto ?!

Carla

en van het gerecht..?

wendy

waar blijven de foto's?

Betsie

Ik had wel graag een foto van jullie sarawak laksa willen zien. Klinkt interessant.
The Fairy Cave lijkt me gaaf. Maar weinig bezoekers, misschien ook weer gevaarlijk.