noortjegabriels.reismee.nl

Dag 18&19: heel veel gezelligheid

Gisterenochtend en vanochtend heb ik weer hard gewerkt aan de kleuterschool. Het begint al aardig op te schieten! Het afkrabben van de oude verf van de muren is een heel karwei om met een plamuurmes te doen, maar wel nodig. Het hangt namelijk met vellen naar beneden. En als ik dan eindelijk kan gaan schilderen geeft het daarna een mooi glad resultaat! De kinderen van de school komen allemaal tussendoor nieuwsgierig kijken wat voor kleur de muren worden en hoe ik verf meng. Vandaag gaf ik een meisje een kleine stip roze verf op haar handen, daar was ze zo blij mee dat ze het vol trots aan al haar klasgenootjes liet ziet. Vervolgens stonden ze in een rij voor me om allemaal een stip op hun hand te laten zetten. En wat hadden ze lol erom! Zo leuk!

Ook had ik een leuk gesprek met de lerares. Ik vroeg haar of ze zelf kinderen heeft, waarop ze antwoordde: 'Yes I have 5 daughters and they are all boys! Het is toch wel lachen dat het hier gewoon kan, iemand zonder een opleiding die voor de klas staat.

Gisterenmiddag ben ik met Freddy, Juliana en Juliet maar het Friendship Park geweest en hebben we daar dichtbij bij een superleuke ijssalon heel lekker ijs gegeten, wat voor je neus vers gemaakt wordt. Leuk om te zien hoe ze ijs maken!! Savonds zijn we mer z'n allen, Alice sloot later ook aan, uit eten geweest in een open tent waarin verschillende stallletjes staan en je dus kan kiezen waar je wat wilt eten. De lokale noodles zijn het geworden!

Deze middag heb ik wederom een traditioneel cultureel costuum aangehad. Een van de meiden, Juliet, had er thuis eentje hangen en wilde dat ik die aan deed. Vervolgens heeft ze mij ook helemaal gemake-uped. Ik herkende mezelf niet meer Haha!

Vanavond was de laatste avond op Borneo van Tom, een Engelse jongen die bij de Monkeebar werkt en die mee was op de toch naar de waterval twee weken geleden, dus zijn we op z'n laatste avond met zijn allen uit eren geweest bij een enorme eetgelegenheid bovenop het dak van een gebouw. Erg leuk! En daarna hebben we nog met z'n allen een drankje gedronken in de Monkeebar waar hij werkte. Een goede en gezellige afsluiter!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active